Stránky

čtvrtek 21. února 2013

Pomoc! Brownie snědl cheescake!


Když mi došlo, že léto a plavky jsou ještě daleko, zajásala jsem a šla chystat svačinu: upekla jsem brownie, připravila cheesecake a ušlehala jahodovou smetanu. Odešla jsem na chvíli z kuchyně, a když jsem se vrátila… brownie se vyválel ve smetaně a cheesecake nikde! Už asi rok nevěřím na duchy a strašidla, zachovala jsem tedy chladnou hlavu a podezřívala psa. Ten si ale právě loupal pomeranč, tak jsem si řekla, že to by na něj asi po sladkém cheesecaku bylo příliš kyselé, a přestala ho obviňovat.


To už jsem ale vážně chtěla svačit a rozhodla jsem se, že si místo cheesecake dám dva brownies, dvojitou porci smetany a nebudu to řešit. Jenže jsem rozkrojila brownie a nemohla věřit vlastním očím! Uvnitř byl cheesecake! Nevím, jestli je tohle mezi dorty povolené, ale musím brownieho pochválit. Nakonec to byl dobrý nápad a skvělá chuťová kombinace. Myslím, že lepší dort jsem nikdy “neupekla“.

Poznámky:
  • Inspiraci jsem našla na blogu Cakedays, z kterého jsem úplně vedle, protože krásnější fotky jsem snad v životě neviděla. 
  • Náš pes si vážně sám loupe pomeranče. Když mu dojdou ty zkažené pod stromem (jeho oblíbené), sám si je natrhá.



Když jsem dělala tento recept podruhé, abych to zdokumentovala, brownie už asi na cheesecake neměl chuť a nesnědl ho. Musela jsem to tedy vyřešit jinak:

Ingredience jsou na formu o průměru 10 cm.

Brownie: 
  • 175 g másla + trochu na vymazání formy
  • 200 g tmavé čokolády
  • 180 g cukru krupice
  • 3 vejce
  • 100 g polohrubé mouky + trochu na vysypání formy
  • 1,5 lžičky jedlé sody
  • vyloupané vlašské ořechy podle chuti, maximálně 100 g

Cheesecake:
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 250 g sýru Philadelphia nebo podobného
  • 60 g cukru krupice
  • pár kapek vanilkového extraktu
  • želatinu v prášku na 250 ml tekutiny
 
Smetana:
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 1 ztužovač
  • 5 rozmixovaných jahod 
 

Postup:

Brownie:
1. Předehřejeme troubu na 175°C. Připravíme si formu na dort, vymažeme ji máslem a vysypeme moukou. 

2. Misku na vodní lázeň položíme na rendlík s horkou vodou (nikdy ale nesmí vařit). Necháme rozpustit čokoládu, máslo a cukr, dokud nezískáme hladkou směs. Dáme stranou, aby směs vychladla.

3. Mezitím rozšleháme vejce a prosijeme mouku s jedlou sodou. Do chladné čokoládové směsi všleháme vejce a mouku. Přidáme vlašské ořechy.

4. Nalijeme do formy cca 4/5 těsta. Zbytek dáme stranou. Pečeme brownie přibližně 25 minut a když ještě není úplně dopečený, vyhloubíme z těsta pomocí polévkové lžíce misku. Vyhloubené těsto dáme stranou a necháme brownie-misku dopéct ještě asi 10 min.

5. Hotovou brownie-misku vyjmeme z formy. Formu naplníme zbytkem těsta a pečeme cca 20 min, měli bychom z něj získat rovný korpus.



 Nyní připravíme sýrový krém: 
1. Želatinu necháme nabobtnat ve 100 ml studené vody.
 
2. Šleháme smetanu, dokud nezhoustne, ale není ještě úplně ušlehaná. Krátce všleháme sýr, cukr a vanilkový extrakt.
 
3. Nabotnalou želatinu zahřejeme na mírném ohni, dokud se nerozpustí. Nesmí přejít varem, protože by ztratila želírovací schopnosti.
 
4. Smícháme želatinu s krémem.

Sestavíme dort:
1. Brownie musí být úplně studený. Naplníme brownie misku sýrovým krémem a přiklopíme rovným korpusem, který jsme pekli jako druhý.
 
2. Dáme na několik hodin do lednice, aby nám ztuhl sýrový krém.

3. Až ztuhne krém (nebo spíš až si budeme myslet, že krém by už mohl být tuhý, protože to nijak nejde zjistit), ušleháme smetanu se ztužovačem a vmícháme jahody. Ozdobíme dort pomocí špachtle.
 

 
Poznámky:
  • Z těsta, které jsem po vyhloubení brownie misky dala stranou, jsem upekla malý brownie. Tento krok je pro náš dort životně důležitý! Nedočkavým ho servírujte se smetanou a jahodou. Je to jediná možnost, jak zabránit, aby byl dort snězen ještě před ztuhnutím krému. 
  • Největší problém je krájení, brownie je poměrně tuhý a nikdy nevíte, kdy narazíte na ořech. Doporučuji proto použít co nejostřejší nůž.
 
Pokud se vám můj příspěvek líbil a byl pro vás užitečný, máte-li nějaký dotaz nebo je v příspěvku něco špatně, napište mi komentář.

Chcete-li se dozvědět o nových příspěvcích jako první, dejte mi like zde.

Mějte se hezky ^_^

Žádné komentáře:

Okomentovat