Stránky

sobota 19. ledna 2013

Tvarohový koláč zebra


Nemůžu si dovolit nazvat ho cheesecakem, protože na něj používám tvaroh a ne sýr Philadelphia a bojím se, že by mě někdo sprdnul. Takže tedy tvarohovýcake, výslovnost jako kdybyste měli horkou bramboru v puse [tværoʊhoʊvi:keik].


Pokusím se vám na něm vysvětlit, jak jsou Španělé konzervativní. Zkrátka jiný dort nechtějí. Upeču třeba řepový red velvet: „Tak co, chutná vám?“ „Není špatný, ale upekla už jsi lepší.“ „A jaký?“ „Třeba ten tvarohový.“ 

Nebo: „Jeee, co pečeš?“ „Čokoládové cupcakes.“ „Ahaaaaaaaa… a nechceš radši upéct ty tvarohové?“ 

Nebo: „Mohla bych ten tvarohový dort někdy upéct s nějakým ovocem nebo třeba s karamelem, ne?“ Celá rodina jednohlasně: „Nééééééééééééééé, to by určitě nebylo dobrý.“

A takhle je to pořád dokola. Vzhledem k tomu, že nechci celý život dělat jen tvarohovýcake normální, musím ty změny provádět tak, aby si jich nikdo nevšiml nebo aby byly natolik efektní, že by je to umlčelo. Nyní už jsme se trochu otevřeli nový věcem a děláme tedy tvarohovýcake zebra. Kdybych ovšem přišla třeba s pomerančový cheesecakem se svařeným vínem od Lucie Dvořákové, který vypadá výborně, koukali by na mě, jako že jsem spadla z višně.


Svařené víno je totiž další problém. Můžu ho pít jen potají. A když mě náhodou někdo načape, to je hned: „Esto qué es? Vino caliente? Dios, tú no estás bien de la cabeza, eeeeh?“ (Co to je? Horký víno? Bože, ty to fakt nemáš v tý hlavě v pořádku.) Nebo: „Ay, hija mía, qué locos estáis ahí al norte.“ (Ach drahá, vy fakt nejste normální tam na tom severu.)

Oni to ale nemyslí zle, prostě jsou takoví. Já jim za to říkám, že Francouzi mají pravdu, když tvrdí, že Evropa končí v Pyrenejích :-)

Recept je můj, návod, jak udělat zebrový vzor mám od maminky.
Příprava je skutečně rychlá, pečení o něco zdlouhavější.


Potřebujeme:
  • cca 200 g sušenek podle chuti (já používám oreo nebo digestive)
  • 45 g másla
  • 500 g měkkého tvarohu
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 3 lžíce polohrubé mouky
  • 2 – 3 vejce
  • 100 g cukru krupice
  • 3 velké lžíce nutely (ne aby to byly naběračky:)
  • 1 sáček vanilkového cukru

Postup:
1. Zapneme troubu na 170° C a připravíme si formu na pečení.

2. Rozpustíme máslo. Rozemeleme sušenky nebo je rozmlátíme v igelitovém sáčku pomocí válečku (to dělám já, protože už ten tvarohový dort vážně začínám nesnášet) a smícháme je s máslem. Sušenkovou směs rozprostřeme ve formě, lehce ji zatlačíme a dáme na 5-10 minut do trouby.

3. Mezitím připravíme krém. Šleháme krátce a za nízké rychlosti vejce s tvarohem, smetanou a moukou. Až budou všechny suroviny spojené, rozdělíme krém do dvou mís.

4. Do první poloviny krému zašleháme nutelu.

5. Do druhé poloviny přidáme cukr, vanilkový cukr a zamícháme.



6. Formu se sušenkovým základem vyndáme z trouby a doprostřed dáme (Nebo kydneme? Nebo snad vložíme či pleskneme? Já už tu češtinu vážně zapomínám.) pět lžic bílého krému. Poté dáme-kydneme-vložíme-pleskneme doprostřed bílého krému pět lžic krému nutelového. A takhle pokračujeme pořád dokola.

7. Do trouby vložíme misku s vodou, udržíme v ní tak vlhkost a koláč nepopraská. Pečeme na 170° C přibližně 30 minut (já jsem pekla na 190° C, proto je nahoře trochu spálený), poté snížíme teplotu na 150° a pečeme dalších 30 minut. Během pečení se snažíme neotvírat troubu, aby se těsto nepropadlo. Až bude koláč hotový, necháme ho chladnout půl hodiny v zavřené troubě a poté ještě asi dvě hodiny v troubě otevřené.


Koláč ztuhne až po vychladnutí, teplý není vůbec dobrý!

Budu vás průběžně informovat, jak jsme na tom tady s tou [tværoʊhoʊvoʊkeikoʊvoʊ] evolucí. Revoluce se určitě konat nebude, ani kdybych se na hlavu stavěla.

Pokud se vám můj příspěvek líbil a byl pro vás užitečný, máte-li nějaký dotaz nebo je v příspěvku něco špatně, napište mi komentář.

Chcete-li se dozvědět o nových příspěvcích jako první, dejte mi like zde.
Mějte se krásně :-) 

4 komentáře:

  1. už se na něj chystám, stojí určitě za vyzkoušení :-) Majda

    OdpovědětVymazat
  2. Také to zkusím,ted jsem si to opsala a udělám pokus...

    OdpovědětVymazat
  3. Mňamóznííí!! =DDD

    OdpovědětVymazat